DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tıbbi Terminoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 203
Güz
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin, tıp mesleğinde kullanılan özgün mesleksel terimlerin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenip, gerekli durumlarda kayıt edebilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tıbbi terminolojiye ait terimleri kavrar.
  • Sistemlere ait tıbbi terimleri anlar ve yazar
  • Tıbbi terimler ve hastalıklar arasında ilişki kurar
  • Öğrendiği bilgiler sayesinde, hastaları yönlendirme becerisi kazanır
  • Tıbbi terimleri kayıt altına alabilme becerisi kazanır
Ders Tanımı Tıbbi terminolojiye giriş, Terminolojide ön ve son ekler \\\\nKan Hastalıkları Terminolojisi,\\\\nTanısal Terminoloji,\\\\nSolunum Sistemi Terminolojisi,\\\\nHareket Sistemi Terminolojisi,\\\\nKardiyovasküler Sistem Terminolojisi, \\\\nÜriner ve Genital Sistem Terminolojisi, Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi,\\nGöz ve KBB Terminolojisi\\nEndokrin Sistem ve Dermatoloji Terminolojisi,\\Sinir Sistemi ve Psikiyatri Terminolojisi.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı ve Derse Giriş. Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
2 Terminolojide ön ve son ekler, Tanısal Terminoloji Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
3 Kan Hastalıkları Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
4 Solunum Sistemi Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
5 Kas İskelet Sistemi Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
6 Kardiovaskuler Sistem Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
7 Üriner Sistem ve Üreme Sistemi Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
8 ARA SINAV
9 Gastrointestinal Sistem Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
10 Duyu Organları Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
11 Endokrin Sistem Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
12 Dermatoloji Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
13 Sinirl Sistemi Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
14 Psikiyatri Terminolojisi Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.
15 Dersin Genel Tekrarı
16 Final
Ders Kitabı Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012.\nSebahat Ekinci, Gül Hatipoğlu, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012. \nMesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Tıbbi Terminoloji (Tedavi Hizmetleri). Ankara, 2008.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
Portfolyo
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
9
Final Sınavı
1
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlık yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanır.

X
2

Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır.

X
3

Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlık yönetimi alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümler.

X
5

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
6

Sağlık yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek  alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
7

Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

X
8

Sağlık yönetimi alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

X
9

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek davranır.

X
10

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

X
11

Sağlık kurumlarını yönetirken; sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini planlayıp yönetir.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak “Sağlık Yönetimi” ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
13

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest